Monday, 26 August 2013

Be Yourself.. :)

Be yourself..?? x de kne mngena ngn cpe2x pn.. juz nk share citer nie.. x perlu lar nk jd owg laen.. jadi lar dri sndri... x perlu nk dgar pe owg laen nk kata dkt kita.. x perlu nk rasa malu klu bnde yg kita uat smmgnye x slh.. biar lar owg trime kita seadanya.. 

Di sebuah restoran mahal..

Seorang gadis bertudung makan seorang diri...
tiba-tiba datang sekumpulan
remaja duduk di meja sebelah..
Seorang gadis dari kumpulan itu

berkata :
"gadis kampung mana pulak
datang restoran mahal camni
pastu makan guna tangan pulak
tu...ni mesti tak reti nak pakai
sudu dan garfu kan.."
Seorang anak muda pulak
menyampuk:

"ish...muka cantik..tapi makan
sampai licin pinggan..malu doh
kalau aku jadi bf dia..kalau awek
aku makan x sampai separuh
pinggan..diet katakan..nak jaga
badan...."

Seorang lagi berkata :
"eww..tengok tu...sampai menjilat
jari dowh..geli aku...pengotor
rupanya awek ni..."..
Kemudian datang 

seorang lelaki
yang tidak dikenali ke arah
kumpulan remaja tu...
Lelaki tu berkata:

Gadis bertudung itu makan guna
tangan kerana ikut sunnah
Rasulullah s.a.w. bukan kerana dia
gadis kampung.

Gadis bertudung itu makan
sampai licin kerana dia tak ikut
nafsu untuk membazir, bukan
kerana dia tidak malu.

Gadis bertudung itu makan
sampai menjilat jari kerana ikut
sunnah Rasulullah s.a.w, bukan
kerana dia pengotor.

p/s : Rasulullah saw. bersabda yg
bermaksud : “Sesiapa yg
menghidupkan sunnahku, maka
sesungguhnya ia telah
mencintaiku, dan sesiapa yg
mencintaiku, nescaya ia bersama-
samaku di dalam syurga..
(Riwayat Anas ra.)

Sunday, 18 August 2013

SiaPaLah sAye Di MaTa AwAk...?

Awakk... 
izinkan saya untuk meluahkan perasaan saya...
maafkan saya andai awak terasa..
saya sedar siapa diri saya..
saya tau status diri saya..
saya dah cermin diri saya..
saya tau awak anggap saya tak lebih dari kawan biasa..

Saya tau semua e2 awak..!!


Awakk..
saya hanyalah gagak dlm rimba..
mana mungkin terbang bersama merak kayangan..
saya tak mmpunyai apa2x..
yang saya ada hanya perasaan ini..
saya mmg tak layak untuk bersama dengan awakk..
saya dah cuba sedaya upaya utk tak menganggap awak istimewa..
Tapi saya tak berdaya kerana hati kecil ini mngtakan sbaliknye..

Awakk..
semakin saya cuba melupakan awakk..
semakin kuat saya mengingati awakk..

Entah kenapa..?? saya pn x tau.. :'(

Awakk.. 
saya x tau kenapa awak sangat dekat dengan hati saya nie..
maafkan saya kerana menyukai awakk..

Awakk..
berdosakah saya kerana menyukai awakk..???

Awakk..
andainya ini ketentuan takdir, saya doakan awak bahagia..
jika awak masih mengingati saya.. dan....
andainya saya sudah tak ade di dunia nie lagi..
Sedekahkanlah Al-Fatihah buat saya..
sbgai tanda kita pernah kenal semasa di dunia nie...

Awakk...
terima kasih kerana sudi hadir dlm hidup saya.. walaupun seketika..
saya ttp rasa bhgia bila mengingati detik2x e2..
Walaupun kdg2x saya kecil hati dengan ape yg awak lakukan..
tapi saya dah lupakan semua 2..
saya dah maafkan awakk..

Awakk..
jasa dan budi awakk setinggi puncak gunung..
tak ade nilai utk saya membayarnya..
tolong maafkan kesalahan dan dosa saya pada awak..
biarkanlah kisah2x silam mnjadi kenangan.. 
akan saya simpan selamanya dalam hati ini..

Awakk.. 
biarlah saya terseksa..
biarlah saya derita..
asalkan awak bahagia..
asalkan saya tak menggangu hidup awak..
asalkan awak tak perlu lagi melayan kerenah2x saya..

Awakk..
saya doakan yg terbaek utk awak.. di dunia mahupun di akhirat..

Awak Jaga Diri Baek2x... :'(


Dulu... 
Setiap kali awak dlm bahaya, saya pasti akan datang selamatkan awak..
Setiap kali awak dlm kesusahan, saya pasti ada utk awak..
Setipa kali awak tak sihat, saya pasti datang temankan awak...
Setiap kali awak sedih, saya akan datang menggembirakan awak..

Tapi hari ini... awak dah jumpe TEMAN BARU...
Saya harap awak tak lupakan saya...
Sebab saya tak pernah lupa untuk mencintai awak..