Monday, 14 October 2013

Pemilihan UMNO 2013

Assalammualaikum..

Lme sudah x update blog.. gara2x ketiadaan internet dkt rumah sewa aq yg baru nie.. -.-' 
Pemilihan UMNO 2013..?? sje je nak cterr pnat sharian pergi kira undi mse pmilihan UMNO 2013.. Lia g kira undi 2 pda 12/10/2013.. hari sabtu... seyez pnat gilerrr...~ bgun pkul 6.30.. tggu bus pkul 7.30.. pas 2 smpai uitm merbok tggu lak nak naek bus g KOLEJ MARA KULIM... smpai2x kolej trus dpt mkn nasi lemak.. haha.. pas 2 tgah hari dyeowg bg nasi ag.. tp lia x mkn.. ptang cket bg nasi n kuih lak.. kje makan je.. spttnye kira undi 2 dijangkakn pkul 1 ptg.. tp pkul 5.30 ptg bwu start mngira.. mmg cterrnye abezz lambat larr.. sume skali de 9 jwatan... 1 jwatan de 2 bakul.. perghhh bnyak sgt2x.. lpas pnat kira undi.. kteowg rest jup mkn nasi goreng ayam lakk.. n then smbung larr mngira blik.. mata aq dh merah dh.. sbb pkai lens + mngntok.. dsbbkn mngntok sgt2x.. mule larr mngrut ngn mmber2x n seniorita.. hahha.. tgah2x kira undi.. urus setia Pemilihan UMNO 2013 nie tnye.. nk mkn pe.. pnye larr demand dak2x uitm merbok nie.. mnta beli kan GCB.. dsbbkn kecian tgok kmi mngira, keletihan, mngntok dye pn g larr bli GCB.. heppi jup dpt mkn GCB wlupn kpnatan.. kteowg abez kira undi lbih kurang pkul 3.00pg cm 2 larr... kmas2x brg.. pkul 3.45 cm 2 bwu bertolak blik merbok.. smpai merbok pkul 5.30.. byangkan mcm ne ase nye 23 jam x mndy + x tdo..  smpat tdo kjap je mse otw blik.. letih sgt dhh smpai x sdar ble mse tertdo..~ smpai merbok lia, aten n arina dh x taw nk blik ngn pe.. bus UITM x de dah.. terpaksa larr tmpg lect blik.. :) klu x berkampung lar dkt merbok 2.. haha..  kteowg uat keje nie pn bkn sebab sukarela tp sbb dpt duit RM170.. berbaloi x..?? 23 jam dpt RM170..?? hhahaha.. mcm x je.. :p 
x kisah lar berbaloi ke x.. duit 2 lehh wat blnje smntara ptptn x dpt ag..
19/10/2013 nie de ag kira undi tp aq x dpt pegi sbb aq nk g wedding cousin aq.. soo kpda yg pegi gudluck ea.. dgar cterr truk ag n dyeowg byar RM120 je... :p

Oke larr.. sampai d cnie je entry utk kali nie.. SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA.. :)

Monday, 26 August 2013

Be Yourself.. :)

Be yourself..?? x de kne mngena ngn cpe2x pn.. juz nk share citer nie.. x perlu lar nk jd owg laen.. jadi lar dri sndri... x perlu nk dgar pe owg laen nk kata dkt kita.. x perlu nk rasa malu klu bnde yg kita uat smmgnye x slh.. biar lar owg trime kita seadanya.. 

Di sebuah restoran mahal..

Seorang gadis bertudung makan seorang diri...
tiba-tiba datang sekumpulan
remaja duduk di meja sebelah..
Seorang gadis dari kumpulan itu

berkata :
"gadis kampung mana pulak
datang restoran mahal camni
pastu makan guna tangan pulak
tu...ni mesti tak reti nak pakai
sudu dan garfu kan.."
Seorang anak muda pulak
menyampuk:

"ish...muka cantik..tapi makan
sampai licin pinggan..malu doh
kalau aku jadi bf dia..kalau awek
aku makan x sampai separuh
pinggan..diet katakan..nak jaga
badan...."

Seorang lagi berkata :
"eww..tengok tu...sampai menjilat
jari dowh..geli aku...pengotor
rupanya awek ni..."..
Kemudian datang 

seorang lelaki
yang tidak dikenali ke arah
kumpulan remaja tu...
Lelaki tu berkata:

Gadis bertudung itu makan guna
tangan kerana ikut sunnah
Rasulullah s.a.w. bukan kerana dia
gadis kampung.

Gadis bertudung itu makan
sampai licin kerana dia tak ikut
nafsu untuk membazir, bukan
kerana dia tidak malu.

Gadis bertudung itu makan
sampai menjilat jari kerana ikut
sunnah Rasulullah s.a.w, bukan
kerana dia pengotor.

p/s : Rasulullah saw. bersabda yg
bermaksud : “Sesiapa yg
menghidupkan sunnahku, maka
sesungguhnya ia telah
mencintaiku, dan sesiapa yg
mencintaiku, nescaya ia bersama-
samaku di dalam syurga..
(Riwayat Anas ra.)

Sunday, 18 August 2013

SiaPaLah sAye Di MaTa AwAk...?

Awakk... 
izinkan saya untuk meluahkan perasaan saya...
maafkan saya andai awak terasa..
saya sedar siapa diri saya..
saya tau status diri saya..
saya dah cermin diri saya..
saya tau awak anggap saya tak lebih dari kawan biasa..

Saya tau semua e2 awak..!!


Awakk..
saya hanyalah gagak dlm rimba..
mana mungkin terbang bersama merak kayangan..
saya tak mmpunyai apa2x..
yang saya ada hanya perasaan ini..
saya mmg tak layak untuk bersama dengan awakk..
saya dah cuba sedaya upaya utk tak menganggap awak istimewa..
Tapi saya tak berdaya kerana hati kecil ini mngtakan sbaliknye..

Awakk..
semakin saya cuba melupakan awakk..
semakin kuat saya mengingati awakk..

Entah kenapa..?? saya pn x tau.. :'(

Awakk.. 
saya x tau kenapa awak sangat dekat dengan hati saya nie..
maafkan saya kerana menyukai awakk..

Awakk..
berdosakah saya kerana menyukai awakk..???

Awakk..
andainya ini ketentuan takdir, saya doakan awak bahagia..
jika awak masih mengingati saya.. dan....
andainya saya sudah tak ade di dunia nie lagi..
Sedekahkanlah Al-Fatihah buat saya..
sbgai tanda kita pernah kenal semasa di dunia nie...

Awakk...
terima kasih kerana sudi hadir dlm hidup saya.. walaupun seketika..
saya ttp rasa bhgia bila mengingati detik2x e2..
Walaupun kdg2x saya kecil hati dengan ape yg awak lakukan..
tapi saya dah lupakan semua 2..
saya dah maafkan awakk..

Awakk..
jasa dan budi awakk setinggi puncak gunung..
tak ade nilai utk saya membayarnya..
tolong maafkan kesalahan dan dosa saya pada awak..
biarkanlah kisah2x silam mnjadi kenangan.. 
akan saya simpan selamanya dalam hati ini..

Awakk.. 
biarlah saya terseksa..
biarlah saya derita..
asalkan awak bahagia..
asalkan saya tak menggangu hidup awak..
asalkan awak tak perlu lagi melayan kerenah2x saya..

Awakk..
saya doakan yg terbaek utk awak.. di dunia mahupun di akhirat..

Awak Jaga Diri Baek2x... :'(


Dulu... 
Setiap kali awak dlm bahaya, saya pasti akan datang selamatkan awak..
Setiap kali awak dlm kesusahan, saya pasti ada utk awak..
Setipa kali awak tak sihat, saya pasti datang temankan awak...
Setiap kali awak sedih, saya akan datang menggembirakan awak..

Tapi hari ini... awak dah jumpe TEMAN BARU...
Saya harap awak tak lupakan saya...
Sebab saya tak pernah lupa untuk mencintai awak..


Saturday, 20 July 2013

UiTM Kedah DiHatiKuuu..

Assalammualaikum.. 


Lame dah x update blog nie... 

Sukacita dimaklumkan bahawa anda ditawarkan tempat untuk mengikuti program di UiTM:
Program
:
IM244
Sepenuh Masa
SARJANA MUDA SAINS MAKLUMAT (KEPUJIAN) PENGURUSAN PERPUSTAKAAN
FAKULTI PENGURUSAN MAKLUMAT
Sesi Kemasukan
:Semester 1 2013/2014 
Kampus
:K - UiTM Kampus Sungai Petani 
Tempat Daftar:UITM KAMPUS SUNGAI PETANI
08400 MERBUK, KEDAH

Entry kali nie nak g taw je.. aq dpat twaran smbg deg.. dkt UiTM Kedah jg.. diploma aq dkt kdah.. degree pn dkt kdah jg.. x dpat dipisahkn btol...rmai owg tnye.. x bosann ke asyik stdy dkt kdah... sbnarnye tmpat bkn lehh mnta pn... naseb larr dpt dkt mne.. pe2x pn.. syukur alhamdullilah.. dpt smbg deg.. n dpt dkt kdah.. dekat.. sng aq nak blik.. jimat pn jimat.. tapi yg x bezz n sedih.. my bff dpt sytem dkt machang.. cm ne larr dye lehh dpt system.. klu lib sc msty dpt dkt kdah... dye mmg x nak smbg larr sbb cos system n jauh lak 2.. sob2x.. pe2x pn perjuangan aq harus dtruskn.. 

Sebelum terlupa.. aq nak ucapkn tahniah dkt kwan2x aq yg dpt smbg deg.. x kisah larr dkt mne pn korang dpt.. puncak ke, machang ke.. jgn lupe kmi yg msih di kedah nie.. sudi2x larr melawat kmi.. hahaha.. :)
Gonna miss uolllss... kpda yg x dpt 2.. jgn sedih2x lakk.. pluang msih ade... chayok2x!!!

k lar... bye3x.. assalammualaikum..cmat bersahur, cmat berpuasa, berbuka puasa n mnjalankan ibdah dlm bulan yg mulia nie.. :) 

Friday, 10 May 2013

Goodbye Diploma.. :)

Asssalammualaikum...


Alhamdulilahh tamat jg diploma in information management.. mcm2x dugaan aq lalui mse diploma nie..  degree x taw ag mcm ne... msty ag bnyak saingan.. dak pndai2x kn..?? hope dpt larr smbg deg...
Aq hepi n bersyukur sgt... pe yg aq idam2kn, tercpai jg... akhirnye dpt jg aq merasa dekan utk lazz sem nie... :) bkn aq je.. rmai yg dekan sem 5 nie.. congratzz ea sume... 
Gpa aq brape..??? tggi jg larr aq rase... utk aq larr sbb spnjang dip nie aq kn x pnah dekan... haha.. tp biarlah rahsia k... x dpt ANC tp dpt TS (Completed with Dean's List Award) pn jadi larr... syukur alhamdulillah... about my brother Muhammad Yunus bin Abdul Latiff.. pnye larr hebohh... pas dpt taw result aq.. lehh lakk g tlis lam blog dye.. sumpahh malu... >.<

http://networkedblogs.com/L1VIk  <------ Nie blog abg aq yg dye post sal result aq.. 

Ape2x pn.. aq dh abezz sem 5 nie.. x de repeat2x.. bleyhh dh nk konvo... x sbarr nye.. :) 
memory mse dip.. sme de ske or duke.. aq x kn lupe... Insya Allah.... 

Congratzz sume student KIM1105A & 5B...
Smoga jumpe lagii.. byee...~


Saturday, 12 January 2013

KaU iNgaT kAu CoMeyHhh..??

Assalammualaikum semua..
Td time lia tgah on9 fb.. tbe2x abe lia.. abe yunussss.. post gmbar dye dkt fb lia.. 
taw x gmbar pe..? dye post gmbar dye..
gmbar uat mulut kembung, bulatt mcm ikan buntal...
apeeee kau ingt kau comey..??
haahhahaa..
sbnarnye abe yunus n family lia mmg ske ejek lia cm 2.. soo saddddd..
sbb 2 lia dh "pencen" uat mulut cm 2.. lalalaalaa.. 
hehe.. x pencen pn ag.. juzz x post dh gmbar ikan buntal 2 dkt fb.. :) peace...
tbe2x abe yunussss nie g postttt lakk gmbar dye uat mulut cm 2.. abezz arr kne bhan.. kureng asam btollll...~
saborr je larrr... 





haahaha... nie lorhh gmbarr nye... sme ke..?? lia comeyy ag kn..?? wekkkkk... 

Dahhh abee yunus post pic cm 2.. lia sohh tiru 1 pic lia nie... pic tahun nie.. tahun baru, gmbar baru, gaya baru.. hahhaa... oke... x sgka abe yunus uat jg!!! .. abe abe abe...

Nahhhh tgok nie... :)


 D' lazz pic from him.. 


tbe2x kannn... ase wndu lakkkk.. ermmm..~ 
misss u abang yunus.. 
seyez wndu familyy.. arghhhh.. nak blikkk...!! :'(



~ ♥ ~ KaTa-KaTa UAI teNtaNg KauM HaWa ~ ♥ ~

  • Perempuan yang tak bertudung tak semestinya jahat tetapi Nabi sudah pesan tak bertudung akan dibakar di Api Neraka.
  • Perempuan jika ada boyfriend yang tak solat, elok tinggalkan dia. Kahwinlah dengan lelaki soleh yang bimbing ke jannah, bukan ke jahannam.
  • Isteri yang terbaik adalah isteri yang meminta maaf segala dosa dari suaminya setiap hari sebelum tidur.
  • Haram bagi seseorang isteri menaruh perasaan terhadap lelaki lain selain suaminya.
  • Wanita yang solehah tidak akan memalukan diri sendiri dan jaga batasan wanita.
  • Wanita yang menutup aurat itu memang belum tentu dijamin syurga tapi sekurangnya dia berusaha untuk menjadi ahli syurga.
  • Perempuan mudah rebah dengan lelaki yang mudah menggubah kata-kata.
  • Wanita yang menutup aurat dengan sempurna umpama pelangi yang cantik, indah mata memandang tapi tidak boleh disentuh.
  • Isteri solehah sentiasa berhias cantik untuk suaminya. Dialah bidadari suaminya di dunia dan permaisuri agung di Jannah.
  • Perempuan yang bertudung tetapi berbuat maksiat jangan dikeji dia bertudung tetapi tegurlah perbuatan maksiatnya.
  • Perempuan yang bersalaman dengan suaminya akan gugur 20 dosa sebanyak mana jari dia dan suaminya ada.
  • Wanita adalah hiasan dunia, sebaik-baik hiasan adalah wanita solehah yang akan membahagiakan kaum lelaki di dunia.
  • Perempuan yang banyak cakap dan banyak gelak adalah perempuan yang pendiam bila ada masalah dan banyak menangis dalam diam.
  • Apabila isteri hamil ia dicatitkan sebagai seorang syahid dan khidmat kepada suaminya sebagai jihad.
  • Wanita yang cantik akan membuka mata lelaki. Wanita yang baik akan membuka hati lelaki.
  • Perempuan yang garang sebelum kahwin adalah perempuan yang paling manja selepas kahwin.
  • Wanita yg solehah lebih mahal nilainya dari lelaki yg soleh. Sbb apa? Sbb wanita yg solehah sukar ditemui.
  • Perempuan yang menuntut cerai dari suaminya tanpa sebab yang munasabah, maka haramlah ia mencium bau syurga.
  • Gunakan kecantikan hanya utk suami. Allah dah cipta wanita ni cantik, tapi ramai yg tak menerimanya sampai (bersolek) jadi mcm hantu china.
  • Isteri yg bahgia itu ialah yg ikhlas brkhidmat utk suaminya. Ikhlas lahir bila suaminya baik lagi soleh. Sbb tu nak pilih suami kena bhati2.
  • Pempuan jika ada bofren, pakwe, atau balak yg x solat elok tinggalkn dia. Kawen la dgn lelaki soleh yg bimbing ke jannah, bkn ke jahannam.
  • Wanita walaupun dah berumur anak dah bderet, wajib berhias juga utk suami. Jgn biar jadi rupa mcm Kak Limah, suami tengok terus putus angin.
  • Pempuan nk tunjuk lawa hingga kain jd singkat, baju jd ketat, rambut tdedah, dada tbelah. Ini sbb xyakin yg Allah dh jadikn wanita itu lawa.
  • Isteri solehah xsemestinya cantek jelita putih melepak, tp raut wajah yg slalu ceria dgn senyumn manja yg menyejukn hati suami itu yg hebat.
  • Isteri yg cantik ialah yg suaminya memujinya cantik. Tak guna jika bhias cantik utk dpt pujian org lain tp depan suami rupa mcm bomoh giler.
  • Isteri kena ada perasaan malu kpd suami, bukan malu nak mandi berduet dgn suami, tapi malu nak derhaka, malu nak lawan ckp suami, dsb.
  • Isteri yg jenis xbyk ckp & xlwn ckp suami ada tp xramai. Mrk ini 'wanita istimewa' amat payah utk dicari. Yg ramainya mulut mcm naga giler.
  • Wanita yg xtutup aurat itu xyakin dgn kcantikn Allah beri. Pdhal Allah cipta wanita dgn daya tarikan. Tutup ke xtutup ke, lelaki tetap suka!
  • Isteri solehah akan diam bila suami bercakap. Sekrg ramai isteri yg suka menjwb bila suami tegur. Tapi bila suami tanya, dia tak jwb pulak..
  • Pempuan yg isap rokok itu bukan ciri wanita sejati krn meniru perangai lelaki. Pempuan yg buat asap kuar ikut idung tu nampak mcm naga gile.
  • Kata pujian 'cantiknya awak' buat seorang wanita itu hanya bermakna apabila ucapan perkataan itu datangnya dari mulut suaminya.
  • Wanita bertudung belum tentu solehah; tetapi wanita solehah sudah tentu bertudung, dan ianya lebih bernilai dari Ferrari buat lelaki soleh.
  • Wanita itu kuat cemburu dan kadang-kala tidak terkawal kerana mereka telah 'mengambil' sifat cemburu yg sepatutnya perlu ada pada lelaki.
  • Isteri yg merajuk sekali-sekala tu 'manja', tetapi yg kaki merajuk tu 'mengada-ngada'. Kalau dah melampau, dah menjadi bersifat 'Mazmumah'.
  • Semua wanita dicipta Allah cantik lagi hebat. Mereka ini, jika berpakaian lelakipun org geram, apatah lagi jika mereka berpakaian perempuan.

Friday, 11 January 2013

Marina and The Diamond - Primadonna

Primadonna girl, yeah
All I ever wanted was the world
I can't help that I need it all
The primadonna life, the rise and fall
You say that I'm kinda difficult
But it's always someone else's fault
Got you wrapped around my finger, babe
You can count on me to misbehave

Primadonna girl,
Would you do anything for me?
Buy a big diamond ring for me?
Would you get down on your knees for me?
Pop that pretty question right now, baby
Beauty queen on a silver screen
Living life like I'm in a dream
I know I've got a big ego
I really don't know why it's such a big deal, though

And I'm sad to the core, core, core
Every day is a chore, chore, chore
When you give, I want more, more, more
I wanna be adored

'Cause I'm a primadonna girl, yeah
All I ever wanted was the world
I can't help that I need it all
The primadonna life, the rise and fall
You say that I'm kinda difficult
But it's always someone else's fault
Got you wrapped around my finger, babe
You can count on me to misbehave

Primadonna girl fill the void up with Celluloid
Take a picture, I'm with the boys
Get what I want 'cause I ask for it
Not because I'm really that deserving of it
Living life like I'm in a play
In the lime light, I want to stay
I know I've got a big ego
I really don't know why it's such a big deal, though

Going up, going down, down, down
 Anything for the crown, crown, crown
With the lights dimming down, down, down
I spin around


Thursday, 10 January 2013

GiLa - giLa ReMaJa..

Assalammualaikum... kaum adam & hawa...
Cmat ptang sume... 
Hari nie dh hari khamis.. laz klazz utk mggu nie... housemate lia.. rara,yasmin n arina blik umah.. si yasmin nie.. bsar2x pn homesick.. cian dye.. smpai nangess wndu mak dye..
sooo tggal lia n kina je.. sunyi larrrr~ huhuuu..
oke.. td lam klazz miss ayu.. dak klazz laen g tnjuk article.. lia, min,auji, kina, rara, arina duk bergambar dkt blkang... hahaha... ye larrr dh rmai sgt duk tnjuk article 2 kn.. mlazz arr kteowg nk g tnjuk.. nanty2x je larr tnjuk... huhuuuu..





Gambar lazz nie.. abaikan auji di blkang....~ hahaha... :p





D' Laz Day oF LDK..!

Assalammualaikum...


Entry kali nie juzz nak share pic je.. hari laz ldk as a dip student.. 
sooooo sad... :'(
saddd larr sgt.. hepi kowttt dh abezz ldk... haha..
naseb baek cramah 2 jam jea.. ceramah 2 dkt PI (pusat islam) kul 8 - 10 pgi.. arie sb2...
lmbat je tlis entry sal ldk nie kn...?? sbbb gmbar de dkt mmbe.. snap gne fon SAMSUNG cik yasmin.. ~..peace..~
time ldk nie.. mata still merah ag... sooo bruk larr muka x pkai contct lenss kn..?? x kisah lar bruk ke x..!! lia ttp lia.. :) nk kwan2x larr.. x nk kwan sudahh.. x pksa oke.. ^_^ ceramahh arie 2 sal asas sejarah malaysia..!! xmnarik sgt pn.. sbb lia mmg x ske sejarah.. 
sooo mmg x focus lar mse ceramah 2... duk smbanng2 n snap pic je dgn cik yasmin..
lalalallalaa...~ dh mmg prangai cm 2.. x lehh nk ubah... :) 
oke.. yasmin nie my bff jg... :) dri part 1 knal n rapat ngn dye... clalu g klaz sme2x.. tp pnah jg gaduh dlu sbb slh fhm.. normal larr kn>>???
Dah part 5 kne duk luar larr kn.. kiteowg duk dkt fasa 3.. :) dkt dgn pasar mlm.. 
kiteowg g klazz merempit lorhhhh!!! hahaha... hujan or panasss kiteowg redahhh je....
Ehhhh jup... naek moto x semestinye merempit.... ~
kiteowg penunggang motosikal yg berhemah oke.. :)


Yg tdung itam nie larr Cik Yasmin Hamizah Muhd Salihin..  tdung krim 2 lia larr... nmpak x mata lia....???? merah kn..???? skrg dh oke dh.. :)
Kami buddyz.. Kami x kan berpisah...
^_^

Tuesday, 8 January 2013

aSsiGnMeNt!!!

Assalammualaikum...

Rase cm lme dh x update blog... mggu nie pnat cket lorhhhhhhhh... pnat uat pe..?? asgmnt ke..?? hahahaha...
asgmnt x wat pn.. pnat dgn bende laen... bende pe ntah..?? maybe sbb mggu lpas de ldk so kne bgun awal kn...?? 2 hari lakk tuuu..!! <uat truk bley..!!> pas 2 maybe sbbkn cuaca yg agak pnasss skrg nieee... bdn jadi letih je... pdahal x uat pe2x pn..g klazz pn naek moto je.. tua dh kowtt ek..??

Errrmmmmm.. cterr sal asgmnt..?? asgmnt lect dh mula bg.. tp x buat pn ag.. asyk uat kje2x smpingan utk tuto class je..... lect pn dh bg asgmnt bnyak.. bg kje mse tuto lakk.. tension2.. quetionaire x buat ag nie.. lect nk mlm ecok..!! khmis nie lect mnta article lakk ag... sabooo je larrr....~ td dpt ag kje utk tuto sal extension service... bhgianye idup klu de owg tlg uat kn sume 2.... !! bende 2 x ssh pn.. sbb ske tangguh soooo jd bnyak kje larrr.. n akan trus bertmbah smpai abezzz sem nie... pdn mukaaa ble tension sbb asgmnt bnyk!!
Tensionn je pn ngn asgmnt 2.. tp x uat... t asgmnt bertmbah bnyak.. btmbah larr tension kn...?? 
Haaaa.... nie pn smpat ag update blog, on9, dgar lagu.. adoiiii.. ble nk wat nie..?? come on lar...
Nak uat x pndaiii.... nk tnye lect malu plakkkk.. malu x kne tempat!!! oppsssss ini alasan smata2x..
tp klu ecok dh nk kne antarr.. pndai lakk uat kn..?? berjaga smpai pg... hahahhaa....
Cm ne larr nk buang sikap nie.. dh part 5 nie.. ish3x.... klu de bf sme cos n ajin uat asgmnt awal2x, pndai lakk 2... dh lme lia couple ngn dak 2.... bleyhh soh dye ajar uat asgmnt... ajar uat pe..?? sohh dye uat trus larr.. haha.. kjam2x..~ nasib baek x de... :p

Oke larr.. smpai cnie je kowt entry kali nie.. x taw nk cterr ape ag... ~

Friday, 4 January 2013

BiLa HaTi BerBicaRa..~

Assalammualaikum... 
Selamat mlm sume... cpe yg blum tdo..
jemput bce ea.....
^_^

Ble hati berbicara...?? sbnarnye lia skrg confius dgn hati lia.. kdg2x lia ske.. kdg2x lia x.. 1 ag perkara bruk tntg lia.. lia cpat bosan dgn sum1 2.. klu owg 2 x pndai nk mcg lia, x de idea nk mcg lia... or arie2x mcg tnye bnde yg sme.. uat lawak bdoh yg dye sndri je gelak...tp siapa lia nk dpt owg yg perfect kn..??lia kne larr blajar trima owg seadanye...~ bwu owg lehh trima lia seadanye.. tp klu owg 2 fhm lia n pndai amek aty lia.. juz like sum1 yg lia pnah syg sblum nie.. confirm lia x bosan.... tp mne nk cri kn..?? single je larr nmpaknye.. :) haha..lia nie sbnarnye cpat terpengaruh.. klu sum1 ckp bruk sal owg yg lia ske.. lia msty trus x ske.. 2 kelemahan lia... lia x mnta yg encem, yg kaya.. ckup larr dye mmhmi lia, dpt uat lia sntiasa tersyum n ketawa n dpt bmbing lia ke jalan ALLAH..

Jemput2x larr bce krgannnnn pnjang bwah nie klu ajin.. lia terjumpa td.. copy paste je.. :) ade kne mngena dgn pe yg lia clalu rasa.... soal hati n prasaan.. Hanya ALLAH yg tahu..

Bila kita berbicara soal hati, hati itu ada pelbagai rasa yang mana kadang-kala sukar untuk ditafsirkan dan sukar untuk dimengertikan. Manusia selalunya tertipu dengan apa yang ada dalam hati dan perasaan. Perasaan itu kadangkala akan menipu akal dan fikiran. Kadangkala kita merasakan sesuatu yang ada di depan mata kita itu adalah yang terbaik. Dan kita juga sering berprasangka apa yang kita ada itu tidak cukup dan tidak baik. Namun, hanya Allah saja yang lebih mengetahui apa yang terbaik sedangkan kita tidak. Perasaan di hati kita itu juga adakalanya membuat kita kebingungan, kegelisahan, kerisauan, kegusaran dan sebagainya yang membuatkan kita resah dan tidak senang duduk. Sehinggakan kita terduduk menangis memikirkan kegundahan perasaan yang wujud itu..

Hati dan perasaan memang ada dalam setiap diri manusia. Cuma yang membezakan ialah bagaimana kita semua menjaga hati itu supaya ia selari dengan akal dan fikiran kita. Jika terlalu mengikut perasaan dan kata hati, kita juga bisa mati. Akal fikiran dan pertimbangan yang baik sahaja dapat memandu kita kepada satu jalan yang betul. Kadangkala kita semua ini suka berprasangka kepada orang di sekeliling. Orang yang berbuat baik dengan kita, kita akan berprasangka kononnya ada udang di sebalik batu. Ya, prasangka boleh jadi membantu hidup kita dan juga boleh membantutkan hidup kita. Kita sememangnya memerlukan prasangka tapi bukan prasangka yang membantutkan hidup kita. Tapi, biarlah prasangka yang berpada-pada..Kita cuma perlu berhati-hati dan jangan terlalu mengikut kata hati...

Ada pendapat mengatakan wujudnya hati yang busuk, dan hati yang baik. Bagaimana hati yang busuk itu dan apa pula hati yang baik itu? Bolehkah kita sebagai hamba Allah yang lemah ini membaca apa yang terbuku di dalam hati insan ataupun individu lain? Hebat sangatkah kita meneka? Hebat sangatkah diri kita ini bila kita dengan yakin dan megahnya berkata "Aku tahu niat dia tu memang tak elok...niat dia saje nak tarik perhatian...niat dia itu...niat dia ini......niat dia memang nak mengenakan orang lain...niat dia nak menunjuk-nunjuk..." Padahal diri kita sendiri pun kadang-kadang tidak dapat mengenal pasti niat dalam hati kita.. Mulut bicara lain, tapi di selubuk hati berkata lain. Bagaimana diri kita ini boleh yakin dan sangat pasti dengan niat orang di sekeliling kita? Sedangkan sesungguh-Nya Allah jualah yang lebih mengetahui.

Oleh itu, marilah kita muhasabah diri kita sendiri.Terlalu banyak kekhilafan diri.Saya juga selalu berteka-teka dengan hati, perasaan, akal dan fikiran sendiri.Kadang-kadang kita juga menjadi bingung hanya kerana perasaan sendiri.Kita juga sering berasa tidak pasti dengan diri sendiri.Semuanya kerana diri ini sendiri...

Laz SeM Laz LDK!!

Assalammualaikum...
Lme dh x update.. dsbbkn ketiadaan internet drumah... sooooooo saddd...~

Sem nie.. lia dh sem 5 n dah lazzzz sem....~ n arie nie de ldk... ecok de ag...tp mybe smpai kul 10 je kowt..~ 2 pe yg ija kata larr.. :) ldk utk sem yg terakhir sbgai dip stdnt... LDK...??? latihan dlm kumpulan.. sgttttt bosan.. sal kewarganegaraan lakk 2.. dgn mata lia yg merah... merana kowt smlm.. terjaga bpe kali ntah larr.. npe mata lehh merah..??? cternye cm nie.. smlm pas bgun tdo mata merah.. tp lia pkai jg contact lenssss.. pdn mukee!! gatal ag pkai.. kan dh merah.. x smbuh2x ag nie.. haishhhhh~

LDK nie mcm besa larr perkenal kn diri dlu mula2x.. lia dpt dgn cik HARUI NIZAM... tol kowt nme.. x sure larr~... pas perkenalkn dri uat pembentangan n then pot pet2x larr dye sal kewarganegaraan..~ bygkn lia yg x ckup tdo nie.. dgar lakk sal kewarganegaraan.. berat je than mata.. hahaha..~ nsb baek x tertido.. pas 2 uat pembentangan ag!!! terowong larrrr... 12 paku atas 1 paku larr.. huhuuu..~lia dpt group dgn jihadi, wannet, lin, hafiz, fieqa, hamiroh, ida n sowg ag bdak laki.. x ingt lakk nme dye... cowie!!!...
lia sgt2x x ske LDK...sbb lia malu dpn owg yg x knall nie... nsb baek dh lazz sem.. :) 
Klu smbg deg.... arghhhhh de ag larr LDK.. ermmmm~


Oke.. clalunye LDK dpt nasi lemak kn..?? kali nie dpt bhun goreng.. hahaha..~ x ckup budget larr 2...:p msty rmai yg ingt dpt nasi..~ cian..!!
Ecok x taw dpt mkn ke x..~ sbb dgr cter sem 5 yg dh laz sem smpai kul 10 je..~ tgok je larr pe jd ecok..!!

Haha.. clalunye stiap post yg lia de pic kn.. kali nie x de pic sbb mata merahh ... soooo mlazz larrr nk amekk pic.. huhuu~

K larrr.. bubye... muahxx.. :)